Mierzenie zmęczenia przez głos

23 grudnia 2010, 11:51

Analizując głosy ludzi, którzy wydawali się po prostu dobrze bawić w gronie znajomych, zespół Adama Vogla z Uniwersytetu w Melbourne opracował nową technikę pomiaru zmęczenia.



Unreal Tournament

Gry zobojętniają na przemoc?

27 maja 2011, 12:48

Uczeni z University of Missouri dowodzą, że pełne przemocy gry wideo wzmagają agresję. Nie od dzisiaj wiadomo, że gry wideo zmniejszają odpowiedź mózgu na przemoc. Przypuszczano, że taka zwiększona obojętność może prowadzić do większej agresji, jednak dotychczas nikt nie był w stanie tego udowodnić. Udało się to dopiero uczonym z Missouri, którzy zaprojektowali odpowiednie badanie.


Organiczny system do obrazowania z fosfolipidów

6 października 2011, 11:51

Aparatura medyczna podlega coraz większej miniaturyzacji, do jej konstruowania coraz częściej wykorzystuje się też materiały pochodzące z ludzkiego ciała. Bez wątpienia ciekawym pomysłem jest mikroskopijny, a w dodatku organiczny system do obrazowania z wbudowanymi nanoprzetwornikami z fosfolipidów występujących w błonach komórkowych.


Mistrz gimnastyki obrazu ciała

1 marca 2012, 06:47

Kraby pustelniki mieszkają w porzuconych ślimaczych muszlach. Ponieważ często są niewygodne, właściwie ciągle szukają nowych. Po przeprowadzce muszą na nowo zaznajamiać się z tym, jak teraz wyglądają i jak powinny się poruszać, dlatego stanowią świetny model do badania obrazu ciała.


Nowa rodzina pająków odkryta w Oregonie

20 sierpnia 2012, 16:23

Speleolodzy-amatorzy odkryli w jaskiniach Oregonu nieznaną dotychczas rodzinę pająków. Zwierzęta, znalezione w Górach Siskiyou zostały wysłane do Kalifornijskiej Akademii Nauk, która posiada największa kolekcję pająków na Zachodnim Wybrzeżu


Małpy potrafią rozpoznać myśliwych

17 kwietnia 2013, 09:08

Małpy z gatunku Lagothrix poeppigii potrafią rozpoznać myśliwych na podstawie ich zachowania.


OCZ bankrutuje

28 listopada 2013, 11:31

OCZ Technology, znany producent układów pamięci i dysków SSD, poinformował, że złoży wniosek o bankructwo. Toshiba chce kupić aktywa upadającego przedsiębiorstwa. Na początku 2013 roku OCZ Technology pożyczyła pieniądze od Hercules Technology Growth Capital


Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo


Odkryto neurony kontrolujące pragnienie

27 stycznia 2015, 11:55

Naukowcy z Centrum Medycznego Uniwersytetu Cornella (CUMC) zidentyfikowali neurony, które uruchamiają i wyłączają pragnienie.


Coraz więcej szkodliwego kodu na Androida

3 lipca 2015, 11:12

Android cieszy się olbrzymią popularnością nie tylko wśród użytkowników, ale też wśród cyberprzestępców. Eksperci z firmy G DATA informują, że samym tylko I kwartale bieżącego roku zidentyfikowali 440 000 nowych fragmentów złośliwego kodu skierowanego przeciwko Androidowi. To o 6,4% więcej niż kwartał wcześniej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy